Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie

Kolorowy pasek

Starosta Krotoszyński

  • • Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz.
  • • W sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających bezpośrednio zdrowiu i życiu oraz w sprawach mogących spowodować znaczne straty materialne, starosta podejmuje niezbędne czynności należące do właściwości zarządu powiatu. Nie dotyczy to wydawania przepisów porządkowych.

  • • Starosta jest kierownikiem starostwa powiatowego, zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży.

  • • Starosta wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji

  • publicznej należących do właściwości powiatu, chyba że przepisy szczególne przewidują wydawanie decyzji przez zarząd powiatu.
  • • Starosta może upoważnić na piśmie wicestarostę, poszczególnych członków zarządu powiatu, pracowników starostwa, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, do wydawania w jego imieniu decyzji, o których mowa w ust. 5.

  • • Starosta organizuje prace Starostwa przy pomocy Wicestarosty, Sekretarza i Skarbnika.


Starosta sprawując zwierzchnictwo w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży:
  • • powołuje i odwołuje kierowników tych jednostek w uzgodnieniu z wojewodą, a także wykonuje wobec nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
  • • zatwierdza programy ich działania,

  • • uzgadnia wspólne działanie tych jednostek na obszarze powiatu,

  • • w sytuacjach szczególnych kieruje wspólnymi działaniami tych jednostek,

  • • zleca w uzasadnionych przypadkach przeprowadzenie kontroli


Do zadań starosty w zakresie organizowania pracy zarządu powiatu należy w szczególności:
  • • przygotowanie projektu porządku obrad zarządu,
  • • określanie czasu i miejsca posiedzenia zarządu,

  • • przygotowywanie materiałów do projektowanego porządku obrad,

  • zapewnienie obsługi posiedzenia zarządu

Metadane

Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:
Data wprowadzenia:2003-06-17 09:59:15
Opublikował:(brak danych)
Data publikacji:2003-06-17 09:59:15
Ostatnia zmiana:2010-05-10 23:21:34
Ilość wyświetleń:4108

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij