Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie

Kolorowy pasek

Procedura odbioru pojazdu usuniętego z drogi na podst. art. 130a PoRD

Odbiór pojazdu usuniętego z drogi na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zm.)

SP/KmD-51

 

Parking wyznaczony przez Starostę Krotoszyńskiego:

Dla motorowerów, motocykli, pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.

Mechanika Pojazdowa
Blacharstwo-Lakiernictwo
Waldemar Florkowski
Kobylińska 4
63-700 Krotoszyn

tel. 783-243-400 bądź 696-049-968
 

Dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej pow. 3,5 t. oraz przewożących materiały niebezpieczne

Mechanika Pojazdowa Pomoc Drogowa
M. Walczak
ul. Brzozowa 1
63-200 Jarocin

tel. 511-852-999

Procedura odbioru pojazdu:
Właściciel / osobowa upoważniona do działania w imieniu właściciela, aby odebrać pojazd musi okazać na parkingu:

  1. zezwolenie wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, jeśli na dyspozycji usunięcia wymagana jest zgoda na odbiór pojazdu - rozporz. MSWiA z dnia 22.06.2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz.U. z 2011, nr 143, poz. 846 ze zm.)
  2. dowód wniesienia opłaty na rzecz powiatu wydany przez Starostę Krotoszyńskiego lub potwierdzenie przelewu na konto powiatu

Metody wniesienia opłaty:
 

  1. W kasie Starostwa Powiatowego w Krotoszynie
    Wydział Komunikacji i Dróg (pokój nr 5, stanowisko nr 7 - wejście bez kolejki)
    ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
    63-700 Krotoszyn

    Godziny otwarcia wydziału:
    Poniedziałek 8:00 - 16:00
    Wtorek - Piątek 7:15 - 15:15

    Telefon: 62 725 42 56 do 57, 725 66 60 do 66, wew. 304
     
  2. Dokonanie przelewu na konto powiatu:
    70 1020 2267 0000 4002 0004 2994
    tytułem: usunięcie pojazdu PKR XXXX (wpisać numer rej. pojazdu)

Wysokość opłaty:
Opłaty naliczane są na podstawie stawek określonych uchwałą Rady Powiatu - aktualne stawki w załączniku.
Doba liczona jest od godz. 00:00 do 23:59
Nie ma możliwości zmniejszenia opłaty lub rozłożenia jej na raty.

Informacje dodatkowe:
Starosta w stosunku do pojazdu usuniętego z drogi występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu, jeżeli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba uprawniona nie odebrała pojazdu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia.
W takim przypadku Starosta wydaje decyzję o zapłacie przez dotychczasowego właściciela kosztów (związanych z usunięciem pojazdu, przechowywaniem, oszacowaniem, zniszczeniem) powstałych od momentu usunięcia do zakończenia postępowania. Brak wniesienia opłaty będzie skutkować przekazaniem sprawy do egzekucji administracyjnej przez Urząd Skarbowy. 

Metadane

Źródło informacji:Maciej Oprysiak
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Maciej Oprysiak
Data wprowadzenia:2013-11-18 09:52:48
Opublikował:Maciej Oprysiak
Data publikacji:2013-11-18 10:04:21
Ostatnia zmiana:2017-01-17 12:43:11
Ilość wyświetleń:737

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij