Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie

Kolorowy pasek

Wydanie zezwolenia na transport odpadów

Wydawanie zezwolenia na transport odpadów

Procedura nr SP/OŚ-3

 

Podstawa prawna:

Art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) oraz art. 28 ustawy z dia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. u. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.)

Zgodnie z przepisami przejściowymi wskazanymi odpowiednio w art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, do czasu utworzenia rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 cyt. ustawy o odpadach transportujący odpady są obowiązani do uzyskania zezwolenia na transport odpadów na podstawie przepisów starej ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.

Rejestr, o ktorym mowa w art. 49 ust. 1 nowej ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) tworzy się najpóźniej w terminie 36 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy (od 23 stycznia 2013 r.)

 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie zezwolenia na transport odpadów.

Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:

- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do transportu, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923),

- oznaczenie obszaru prowadzenia działalności,

- wskazanie sposobu i środków tranportu odpadów,

- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie transportu odpadów,

- przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie transportu odpadów

2. Do wnosku dołącza się:

-dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie  prawnym (np. wpis z KRS, wypis z ewidencji działalności gospodarczej),

- kopie dowodów rejestracyjnych pojazdów wykorzystywanych w prowadzonej dzialalności (ewnetualne umowy najmu, użyczenia bądź leasingu pojazdów),

- dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia.

 

Opłata skarbowa:

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na transport odpadów: 616 zł

Należną opłatę uiszcza się:

- gotówką w kasie Starostwa Powiatowego w Krotoszynie, ul 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10,

63- 700 Krotoszyn

w godz: w poniedziałek od 8:15 do 15:30

             od wtorku do piatku od 7:30 do 14:15

lub

- przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Krotoszynie:

BZ WBK 21 1090 1157 0000 0001 1325 4291

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014 r., poz. 1628) opowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej

 

zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego

 

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Starostwo Powiatowe w Krotoszynie ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10. 63- 700 Krotoszyn

Budynek nr 3, pokój nr 20

 

Tryb odwoławczy:

.

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Starosty Krotoszyńskiego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Załączniki

wniosek na transport odpadów (460.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Natalia Kubiak
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Natalia Kubiak
Data wprowadzenia:2015-05-08 10:19:11
Opublikował:Natalia Kubiak
Data publikacji:2015-05-11 14:10:10
Ostatnia zmiana:2016-11-03 10:04:49
Ilość wyświetleń:425

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij